کد مطلب:314100 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:170

اگر فرزندم زنده بماند اسم او را عباس می گذارم
جناب حجةالاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ عباس محقق كاشانی، در تاریخ 19 ذی الحجه 1418 ه.ق، طی مكتوبی دو كرامت نقل كرده اند:

1. پدرم، مرحوم حجةالاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ محمدتقی محقق كاشانی تعمده الله بغفرانه، به من می فرمودند: برای من فرزند باقی نمی ماند، چهار پسر پیدا كردم و همه قبل از دو سالگی از دنیا رفتند، بسیار افسرده و غمگین بودم كه، چرا چنین است؟! و با خود می گفتم: آیا فرزندی برای من نخواهد ماند و نسل من مقطوع خواهد بود؟!

وقتی خانواده به فرزند بعدی حامله شد، عازم عتبات عالیات شدم و به همین منظور وارد حرم مطهر حضرت اباالفضل العباس علیه السلام شده و به آن بزرگوار متوسل گردیدم، تا از خداوند متعال بخواهند فرزند من زنده بماند و نذر كردم كه اگر فرزندم پسر بود اسم او را عباس بگذارم و یك بار او را به عتبه بوسی حضرتش مشرف گردانم. بحمدالله تعالی والمنه آقاعنایتی فرمودند و خواسته ی ما مقبول افتاد و در پرتو توجهات خاصه ی حضرت باب الحوائج ابوالفضل العباس علیه الصلاة والسلام هفت روز پس از بازگشت از آن سفر شما متولد شدید و تا به حال هم هستید و اطمینان دارم كه خواهید بود و به این مناسبت هم اسم شما را عباس گذاردم. علاوه، دو فرزندی هم كه بعد آمدند برایم باقی ماندند. و به دنبال نذری هم كه فرموده بودند، سالی كه تذكره ی كربلا پانزده تومان شده بود به طور خانوادگی مشرف شدیم، اللهم اجعلنا من المتمسكین بولایته و ارزقنا زیارته و شفاعته.